Przepisy

Mąka migdałowa – właściwości, wartości odżywcze i zastosowanie

mielone migdały

Mąka migdałowa ceniona jest przede wszystkim z powodu prozdrowotnych właściwości oraz wysokiej zawartości składników odżywczych. Mąkę migdałową otrzymuje się poprzez zmielenie migdałów. Ma ona charakterystyczny słodki, migdałowy smak oraz biały kolor. Z powodzeniem możemy zastąpić nią mąkę pszenną przygotowując wypieki.

Wartości odżywcze

Mąka migdałowa to bogactwo nienasyconych kwasów tłuszczowych – zarówno tych jednonienasyconych jak i wielonienasyconych. Zawiera dość mało węglowodanów. Ponadto jest cennym źródłem żelaza, wapnia, magnezu, w mniejszych ilość zawiera także potas i sód. Polecana osobom będącym na diecie opartej na spożywaniu niskiej zawartości węglowodanów. Co więcej, może być spożywana przez osoby nietolerujące glutenu, bowiem jest to mąka bezglutenowa.

Właściwości prozdrowotne

Dzięki wysokiej zawartości jednonienasyconych kwasów tłuszczowych mąka migdałowa zapobiega chorobom serca oraz obniża stężenie cholesterolu. Ponadto, zmniejsza ryzyko wystąpienia cukrzycy, raka okrężnicy, a także wpływa na obniżenie ciśnienia we krwi.

Zastosowanie

Z mąki migdałowej możemy przyrządzić muffinki, ciasta, pizzę, czy naleśniki bądź racuchy. To również świetny dodatek do wypieku chleba oraz panierka do mięsa. Ponadto, z racji tego, iż mąkę migdałową można spożywać na surowo, może stanowić dodatek do płatków śniadaniowych bądź koktajlu. Warto jednak zaznaczyć, iż wypieki na bazie tylko i wyłącznie mąki migdałowej będą mniej pulchne.

Mąkę migdałową możemy w łatwy sposób przygotować samodzielnie w domu. Wystarczy, iż zmielimy migdały na proszek. Należy jednak być ostrożnym, ponieważ zbyt długie mielenie prowadzi do wydzielenia się tłuszczu i w konsekwencji, zamiast mąki, powstanie nam masło orzechowe.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *